Запобігання проявам корупції

Деякі поради при заповненні е - декларацій

Строк подання е-декларації

«Стандартну», тобто річну, декларацію за попередній 2018 рік необхідно подати у строк до 00:00 години 01.04.19 р. Система фіксує дату відправки, тому варто потурбуватися про те, щоб е-декларація була подана саме до цього часу. Досвід минулого року свідчить, що в останні дні перед завершенням декларування, навантаження на систему зростає, і вона може «підвисати». А доводити обґрунтованість несвоєчасності подання декларації через збій у системі непросто. Тому краще  подати декларацію хоча б за тиждень до завершення деклараційного періоду, щоб потім не нервувати.

Подання електронної декларації для посадових осіб юридичної особи публічного права. Для нанної категорії предлагаю подивитися невеличкий урок на каналі Youtube ПРОЙДІТЬ ЗА ПОСИЛАННЯМ

Юристи радять користуватися роз’ясненнями Національного агентства з питань запобігання корупції (НАЗК ). Вони чіткі, змістовні та прості для розуміння. А тим, хто у 2018 році буде вперше  заповнювати електронну декларацію, перед початком заповнення  варто подивитися відео-інструкції на Youtube-каналі НАЗК

 

Помилки: як виправляти

Впродовж семи днів після подання декларації суб’єкт декларування має право подати виправлену декларацію. Декларантам, які письмово повідомили Національне агентство про виявлену помилку у поданій декларації, дозволять виправити її упродовж семи днів з моменту надходження на електронну пошту, вказану при реєстрації в Реєстрі, відповідного повідомлення.

Відомості про себе, місце проживання

Нова форма Декларації виключає проблеми, що виникали у декларантів, місце фактичного проживання яких не співпадало із місцем реєстрації.

Тепер у розділі 2 у будь-якому випадку треба зазначати зареєстроване у паспорті місце проживання, а потім окремо необхідно вказати або місце фактичного проживання, або адресу, яку вважаєте зручною для подальшого листування з НАЗК. Якщо адреса реєстрації збігається з місцем фактичного проживання — просто треба натиснути ліву кнопку у графі «Збігається з зареєстрованим місцем проживання».

Роз'яснення щодо заповнення електронних декларацій. Повідомлення про суттєві зміни в майновому стані. ПРОЙДІТЬ ЗА ПОСИЛАННЯМ

 

 

ВАЖЛИВО

Якщо фізособа знята з реєстрації за однією податковою адресою та не зареєстрована за іншою, потрібно подати річну декларацію до контролюючого органу за попередньою податковою адресою

Податковою адресою платника податків – фізичної особи визнається місце її проживання, за яким вона береться на облік як платник податків в контролюючому органі. Платник податків – фізична особа може мати одночасно не більше однієї податкової адреси.

Отже, платник податків, який відповідно до норм чинного законодавства зобов’язаний (має право) надати річну податкову декларацію, але на той час проживає не за місцем реєстрації (прописки), а в іншому місці, має подати податкову декларацію до контролюючого органу за податковою адресою, тобто за місцем реєстрації згідно з паспортними даними.

У випадку, якщо фізична особа знята з реєстрації за однією податковою адресою та не зареєстрована за іншою, вона повинна подати річну податкову декларацію до контролюючого органу за попередньою податковою адресою.

 

Як отримати ключі через Приват24 пройдіть за посиланням

 

 

 


 

Рекомендації до чергового етапу електронного декларування

 

Нагадуємо, що 01.01.2019 розпочався черговий етап електронного декларування в Україні.

Звертаємо Вашу увагу на те, що 07.11.2018 набрав чинності Закон України «Про електронні довірчі послуги», а Закон України «Про електронний цифровий підпис» втратив чинність. Враховуйте це при отриманні послуг електронного цифрового підпису.

Разом з тим відповідно до пункту 5 розділу VII Закону України «Про електронні довірчі послуги», електронний цифровий підпис та посилений сертифікат відкритого ключа, що його підтверджує, видані відповідно до вимог Закону України «Про електронний цифровий підпис» до набрання чинності цим Законом, використовуються користувачами електронних довірчих послуг, кваліфікованими надавачами електронних довірчих послуг, які продовжують їх обслуговувати, відповідно як кваліфікований електронний підпис та кваліфікований сертифікат електронного підпису до закінчення строку дії посиленого сертифіката відкритого ключа, але не пізніше двох років з дня набрання чинності цим Законом.

З метою завчасної підготовки до чергового етапу електронного декларування просимо Вас виконати такі дії:

1. Перевірити адресу електронної поштової скриньки, яка вказана у Вашому персональному кабінеті Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі – Реєстр).

Звертаємо Вашу увагу на те, що відповідно до Указу Президента України від 15.05.2017 №133/2017 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 28.04.2017 «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» доступ до окремих поштових серверів у домені.ru обмежений.

У зв’язку з цим для роботи з Реєстром (отримання повідомлень, підтвердження зміни електронного цифрового підпису тощо) слід використовувати поштові скриньки, які не підпадають під зазначені обмеження (наприклад: ukr.net, i.ua, email.ua, gmail.com тощо).

Якщо Ваша електронна поштова скринька підпадає під обмеження, то для її зміни у персональному кабінеті Реєстру необхідно створити (або використовувати іншу) особисту поштову скриньку. Після цього слід авторизуватися в Реєстрі за адресою: https://portal.nazk.gov.ua за допомогою власного електронного цифрового підпису, перейти у вкладку «Мій профіль», натиснути кнопку «Змінити контактні дані», у полі «Новий E-mail» вказати нову поштову скриньку та натиснути кнопку «Змінити E-mail».

На нову поштову скриньку надійде лист «Зміна E-mail | ЄДИНИЙ ДЕРЖАВНИЙ РЕЄСТР ДЕКЛАРАЦІЙ». Для зміни E-mail перейдіть за посиланням у листі,  повторно здійсніть вхід у Ваш персональний кабінет та перевірте вкладку «Мій профіль». У полі «E-mail» повинна бути зазначена вже змінена електронна поштова скринька.

Ця електронна поштова скринька використовуватиметься для направлення Вам повідомлень про збереження чернеток електронних документів, про подання електронних документів до Реєстру, про зміну електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП) в Реєстрі тощо.

Звертаємо увагу! Для зміни електронної поштової скриньки у Вашому персональному кабінеті Реєстру не потрібно отримувати новий ЕЦП.

2. Перевірити термін дії та працездатність Вашого ЕЦП для роботи з Реєстром.

Для отримання інформації про термін дії ЕЦП  необхідно завантажити посилений сертифікат особистого ЕЦП з веб-сайту акредитованого центру сертифікації ключів (далі – АЦСК), в якому Ви отримали ЕЦП. Після цього натиснути на сертифікат подвійним кліком лівої кнопки миші та у вікні, яке відкрилось, переглянути термін дії сертифікату ЕЦП. Необхідно, щоб на дату подання електронних документів до Реєстру сертифікат ЕЦП був діючий. У разі, якщо термін дії сертифіката сплинув, Ви не зможете користуватись ЕЦП, в тому числі подавати електронні документи до Реєстру. Тоді Вам необхідно звернутись до АЦСК та отримати новий ЕЦП. Зазначаємо, що Національне агентство з питань запобігання корупції не є АЦСК. З переліком АЦСК Ви можете ознайомитись на сторінці https://portal.nazk.gov.ua у полі: «АЦСК».   

Після отримання нового ЕЦП Вам необхідно зайти на сторінку входу до Реєстру https://portal.nazk.gov.ua і скористатись посиланням: «Я загубив/змінив свій приватний ключ». У полі «Поточна електронна адреса» вказати електронну поштову скриньку, з якою Ви зареєстровані в Реєстрі, та натиснути кнопку «Вислати код для відновлення». На вказану поштову скриньку надійде лист «Зміна ЕЦП | ЄДИНИЙ ДЕРЖАВНИЙ РЕЄСТР ДЕКЛАРАЦІЙ». Для зміни ЕЦП необхідно перейти за посиланням у листі, після цього у полі АЦСК обрати акредитований центр сертифікації ключів, в якому Ви отримали новий ЕЦП, обрати файл нового ЕЦП, вказати пароль від нового ЕЦП та натиснути кнопку «Змінити ЕЦП». Після успішного виконання вказаних дій з’явиться повідомлення про розгляд Вашої заявки. Заявки на зміну ЕЦП розглядаються протягом 1 доби у робочий час. Ви можете здійснити спробу входу до Реєстру з новим ЕЦП через вказаний час та не очікувати листа з подальшими інструкціями.

Для перевірки працездатності ЕЦП Ви можете скористатись online-сервісом накладання ЕЦП на електронні документи за посиланням: https://ca.informjust.ua/sign. Результатом успішної перевірки буде повідомлення: «ПІДПИС НАКЛАДЕНО УСПІШНО, ЦІЛІСНІСТЬ ДАНИХ ПІДТВЕРДЖЕНО».

Якщо при накладенні електронного цифрового підпису виникає помилка, слід звернутись до акредитованого центру сертифікації ключів, який Вам видав ЕЦП.

 

Виконавши запропоновані дії, Ви завчасно підготуєтесь до чергового етапу декларування, чим полегшите собі роботу з Реєстром (в березні, у зв’язку із завантаженістю системи, вчинити вищевказані дію дуже складно).

Зберігайте Ваш ключ ЕЦП, пароль від нього, а також адресу електронної поштової скриньки, з якою Ви зареєстровані у Реєстрі, та пароль від неї у захищеному місці.

 

 

УКРАЇНА

ОДЕСЬКА ОБЛАСТЬ

АРЦИЗЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

РОЗПОРЯДЖЕННЯ

18.04.2018 року                                № 225/А-2018

м. Арциз

 

Про утворення комісії з оцінки корупційних ризиків та

затвердження її Положення у районній державній адміністрації

  

Відповідно до ст. ст. 13, 25, 33 Закону України «Про місцеві державні адміністрації», на виконання Закону України «Про запобігання корупції», та на виконання п.1.2. Доручення голови Одеської обласної державної адміністрації від 16 березня 2018 року № Д/01/02-06/3 :

 

1. Утворити Комісію з оцінки корупційних ризиків у районній державній адміністрації (далі – Комісія) та затвердити її склад (додається).

2. Затвердити Положення про комісію з оцінки корупційних ризиків у районній державній адміністрації (додається).

3. Комісії до 20 квітня 2018 року провести оцінку корупційних ризиків у районній державній адміністрації.

4. Контроль за виконанням розпорядження залишаю за собою.

 

 

Голова районної

державної адміністрації                                                    С.А. Парпуланський

  

ЗАТВЕРДЖЕНО

Розпорядження голови районної державної адміністрації

18. 04. 2018 року № 225/А-2018

 

 

Склад

комісії з оцінки корупційних ризиків у районній державній адміністрації

 

Голова комісії:

Керівник апарату районної державної адміністрації

 

Члени комісії:

Начальник  відділу діловодства та контролю апарату районної державної адміністрації

 

Начальник відділу управління персоналом апарату районної державної адміністрації

Начальник відділу фінансового забезпечення апарату районної державної адміністрації;

 

Головний спеціаліст - юрисконсульт  апарату районної державної адміністрації

Провідний спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупції апарату райдержадміністрації

 

 

 

_______________________________________

 Розпорядження голови районної державної адміністрації

18.04. 2018 року № 225/ А-2018

 

ПОЛОЖЕННЯ

про комісію з оцінки корупційних ризиків

у районній державній адміністрації

 

  1. Загальні положення

1.1. Положення про комісію з оцінки корупційних ризиків у районній державній адміністрації (далі - Положення) розроблено відповідно до ст. 19 Закону України «Про запобігання корупції», рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 01.12.2016 № 126 «Про затвердження Методології оцінювання корупційних ризиків у діяльності органів влади».

1.2. Оцінка корупційних ризиків проводиться у рамках виконання заходів антикорупційної програми або під час її періодичного перегляду.

1.3. Оцінку корупційних ризиків проводить комісія з оцінки корупційних ризиків районної державної адміністрації (далі - Комісія).

1.4. Процес оцінки корупційних ризиків в районній державній адміністрації складається з таких основних етапів:

організаційно-підготовчі заходи;

ідентифікація (виявлення) корупційних ризиків;

оцінка корупційних ризиків;

складання звіту за результатами оцінки корупційних ризиків.

 

  1. Порядок визначення складу комісії

2.1.         Голова  районної державної адміністрації визначає своїм розпорядженням призначає голову комісії та її персональний склад, строк проведення оцінки корупційних ризиків, а також затверджує дане положення.

2.2.         До складу комісії включаються представники служби управління персоналом, бухгалтерської та юридичної служби, уповноважений з питань запобігання та виявлення корупції районної державної адміністрації.

На різних етапах проведення оцінки корупційних ризиків до роботи комісії можуть в установленому законодавством порядку залучатись інші працівники районної державної адміністрації, які не входять до її складу, але можуть надати інформацію для здійснення об’єктивної та якісної оцінки корупційних ризиків.

  1. Порядок діяльності комісії

3.1.         Комісія відповідно до об’єктів оцінки корупційних ризиків складає робочий план, який затверджує голова комісії.

У робочому плані відображається інформація про:

об’єкти оцінки корупційних ризиків;

джерела інформації для проведення оцінки корупційних ризиків;

методи та способи оцінки корупційних ризиків;

осіб, відповідальних за проведення оцінки корупційних ризиків по кожному об’єкту;

строк проведення оцінки корупційних ризиків по кожному об’єкту.

Робочий план за необхідності може корегуватись комісією на різних етапах здійснення оцінки корупційних ризиків.

 

  1. Звіт за результатами оцінки корупційних ризиків

4.1.         За результатами оцінки корупційних ризиків у діяльності районної державної адміністрації комісія готує звіт, що має містити опис ідентифікованих корупційних ризиків, чинників корупційних ризиків та можливих наслідків корупційного правопорушення чи правопорушення пов’язаного з корупцією.

4.2.         Пропозиції щодо заходів із усунення (зменшення) рівня виявлених корупційних ризиків.

4.3.         Заходи щодо усунення виявлених корупційних ризиків полягають у визначенні можливих механізмів протидії та запобігання корупційним ризикам, ліквідацію або мінімізацію умов (причин) виникнення корупційних ризиків.

4.4.         Перелік видів корупційних ризиків не є вичерпним. Кожен структурний підрозділ районної державної адміністрації або її апарату може самостійно визначити перелік видів корупційних ризиків, можливі механізми протидії та запобігання їх виникненню, враховуючи специфіку покладених на нього завдань і функцій відповідно до «Методології оцінювання корупційних ризиків у діяльності органів влади» затвердженого рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 01.12.2016 № 126.

4.5.         Взяти до уваги, що питання та механізм оцінювання корупційних ризиків у діяльності районної державної адміністрації, її структурних підрозділів врегульовано рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 01.12.2016 № 126 «Про затвердження Методології оцінювання корупційних ризиків у діяльності органів влади».