04.02.2020

Аналітична довідка про підсумки роботи зі зверненнями громадян в районній державній адміністрації та органах місцевого самоврядування Арцизького району за 2019 рік

Аналітична довідка
про підсумки роботи зі зверненнями громадян в районній  державній адміністрації та органах місцевого самоврядування Арцизького району
 за 2019 рік

На виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07.02.2008 р. № 109/2008 «Про  першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» інформуємо.

Протягом 2019 року районною державною адміністрацією та органами місцевого самоврядування отримано 6197 звернень громадян, що на 52,0 більш у порівнянні з 2018 роком (4076).

На особистому прийомі громадян розглянуто 4066 звернень, що складає 65,6 % від усіх звернень.

Кількість порушених заявниками питань збільшилось на 2121 (з 4076 до 6197).

Більшість порушених питань стосується аграрної політики і земельних відносин - 2909 (46,9% від загальної кількості питань), соціального захисту – 1088 (17,6%), комунального господарства – 314 (5,0 %), охорони здоров’я – 218 ( 3,5 %), житлового господарства – 120 (3,5%), забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку – 78 (1,3 %).

Переважну кількість звернень громадян за 2019 рік розглянуто сільськими радами району, міською та районною радою, районною державною адміністрацією, а саме:

Сільські ради – 4497 (2208)

Міська рада –  1159 (955)

Районна державна адміністрація  –  362  (748)

Районна рада – 179 (165)

Всього –  6197  (4076)

       До районної державної адміністрації надійшло 362 звернення що на 386 менше у порівнянні з даними минулорічного періоду 2018 року (748), це пояснюється тим, що з 01 січня 2019 року набув чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вирішення питання колективної власності на землю, удосконалення правил землекористування у масивах земель сільськогосподарського призначення, запобігання рейдерству та стимулювання зрошення в Україні», відповідно до цього Закону, розширено повноваження органів місцевого самоврядування щодо розпорядження нерозподіленими та не витребуваними земельними ділянками і земельними частками (паї). До набрання чинності вищевказаного Закону, земельні питання вирішувались повноваженнями райдержадміністрації.

        Збільшилась частка звернень громадян на особистому прийомі – з 12 у 2018 році до 34 протягом аналітичного періоду 2019 року. Кількість особистих прийомів керівництвом районної державної адміністрації згідно графіка за  2019 рік складає 180, а фактично було проведено 76 прийомів, в тому числі виїзних - 17.

Різниця між прийомами за графіком та фактичними пояснюється тим, що протягом 2019 року по теперішній час посада заступника голови райдержадміністрації є вакантною. Голова райдержадміністрації перебував у відпустці, перший заступник голови районної державної адміністрації у відрядженнях та відпустці. 

         Протягом 2019 року до райдержадміністрації  від вищестоящих органів державної влади надійшло скарг 2 (2), заяв 11 (9), розглянуто та надано відповідей – 13.

          До сільських рад надійшло 4497 звернень (72,6% -  від загальної кількості), у порівнянні з відповідним періодом 2018 року (2208) збільшилось на 2,0%.

Найбільш заяв, скарг та пропозицій розглянуто виконкомами  Главанської – 996 (342), Теплицької – 681 (148), Новокапланської – 386 (227), Новоіванівської – 344 (154), Веселокутської – 340 (161), Деленської – 275 (196),  Виноградівської –203 (123), Холмської – 161(114) сільських рад.

Всього порушено 4497 питань, більшість з них:

 - аграрної політики і земельних відносин – 2425 (53,90%);

 - соціального захисту – 585 (13,0 %);

 - комунального господарства – 202 (4,5 %);

 

        Збільшилась кількість звернень громадян у порівнянні з 2018 роком до районної ради – 165 проти 179 (2019р.) на 8,5%.

       Збільшена  кількість порушених питань до Арцизької міської ради з 955 у 2018 році до 1159 у 2019 на 21,4 %, але найбільш питань, що залишаються актуальними, це питання аграрної політики і земельних відносин – 306 (26,4% - від загальної кількості порушених питань).

       В районній державній адміністрації велика увага приділяється роз’яснювальній роботі серед населення.

       Згідно затверджених графіків проводяться особисті та виїзні прийоми громадян керівництвом райдержадміністрації, періодично інформації, об’яви та оголошення висвітлюються на веб-сторінці райдержадміністрації у спеціальному розділі «Звернення громадян».

      Щовівторка проводяться «прямі телефонні лінії» з мешканцями району, щосереди працює «телефон довіри» отримано 10 дзвінків.

     Систематично проводиться засідання постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян. За звітний період було проведено 12 таких засідань, розглянуто 24 питання.

     За 2019 рік здійснено 18 перевірок дотримання законодавства з питань звернень громадян у  структурних підрозділах райдержадміністрації, надано методичну та практичну допомоги з організації цієї роботи.

     Питання звернень громадян на постійному контролі в районній державній адміністрації. Ці питання розглядаються на апаратних нарадах при голові районної державної адміністрації  та засіданнях колегій.

      З метою якісного забезпечення конституційних прав громадян на звернення районною державною адміністрацією вживаються різноманітні заходи організаційного, інформаційного, роз’яснювального напрямків для виконання вимог законодавства про звернення громадян.

 

Головний спеціаліст відділу діловодства

та контролю апарату райдержадміністрації                        О. Апостолова